FARKINDA OLMALI İNSAN


Farkında olmalı insan,
Kendisinin, hayatın, olayların, gidişatın farkında olmalı.
Farkı fark etmeli, fark ettiğini de fark ettirmeli bazen... Bir damlacık sudan nasıl yaratıldığını fark etmeli.Anne karnına sığarken dünyaya neden sığmadığını ve en sonunda bir metrekarelik yere nasıl sığmak zorunda kalacağını farketmeli.
Şu çok geniş görünen dünyanın, ahirete nisbetle anne karnı gibi olduğunu fark etmeli.
Henüz bebekken "Dünya benim!" dercesine avuçlarının sımsıkı kapalı olduğunu. ölürken de aynı avuçların "her şeyi bırakıp gidiyorum işte!" dercesine açık kaldığını fark etmeli.Ve kefenin cebinin olmadığını fark etmeli.
Baskın yeteneğini fark etmeli sonra. Azrailin her an süpriz yapabileceğini, nasıl yaşarsa öyle öleceğini fark etmeli insan. Ve ölmeden evvel ölebilmeli.
Hayvanların yolda, kaldırımda , çöplükte, ama kendisinin güzel hazırlanmış mükellef bir sofrada yemek yediğini fark etmeli. Eşref-i Mahlukat ( Yaratılmışların en güzeli) olduğunu fark etmeli. Ve ona göre yaşamalı.
Gülün hemen dibindeki dikeni, dikenin hemen yanı başındaki gülü fark etmeli.Evinde 4 kedi,2 köpek beslediği halde çocuk sahibi olmaktan korkmanın mantıksızlığını fark etmeli.
Eşine " seni seviyorum" demenin mutluluk yolundaki müthiş gücünü fark etmeli. Dolabında asılı 25 gömleğin sadece üçünü giydiğini, ama arka sokaktaki komşusunun o beğenilmeyen gömleklere muhtaç olduğunu fark etmeli.
Zenginliğin ve bereketin, sofradayken önünde biriken ekmek kırıntılarını yemekte gizlendiğini fark etmeli.
FARK ETMELİ.
Ömür dediğin üç gündür, dün geldi geçti yarın meçhuldür.
O halde ömür dediğin bir gündür, o da bugündür.
CAN YÜCEL
Can babanın bu satırlarına eklenecek hiç bir söz haddim değildir.Bence çerçeveletip sabah uyanınca ilk göreceğimiz bir yere aslımalıdır.
Yeni bir şehrin en büyük avantajlarından birinin etrafınızda şikayetlerini dinleyeceğiniz insanların olmaması olduğunu bu gün bunu fark ettim ve keyfini çıkartıyorum.Bu arada acil listeme Can Babanın yazdığı her satırı barındıran tüm kitaplarının alınacağı notunu ekledim.
Ankara' da güzel bir hava var güneşle birlikte hafif bir serinlik. Dün çok bir şey yapmadım bahsettiğim yarım kolyeyi bitirdim. Teyzemde gördüğüm seramik hamurundan yaptım. Biraz gül biraz yaprak yaptım.Onunkiler kadar olmasa da fena değillerdi.Bu gün boyayacağım.Biraz hamurum kalmıştı ondanda bir şeyler yaparım diye düşünüyorum. Şimdilik bu kadar bir şeyler fark etmeniz dileğiyle...

Yorumlar