YOLLARA KOYULMA ZAMANI...

Hafta sonu koşturmacayla geçti. Bayram için Antalya ' ya gitme düşüncemizi çarşamba yerine pazartesiye alınca, tüm hazırlıklarım hızlanacağı yere yavaşladı. Bir sürü çamaşır yıkadım. Yıkaması neyse de kurutması dert. Yarım yamalak valiz yaptım. Bilge' yi üç haftadır görmeyen teyzeme götürüp, binadaki tüm dairelere takılan yangın ve gaz alarmı çalışması bizim evde toz toprak yığını çıkartınca, ben iptal oldum. Aslında cumartesi sabah başladı. Gözlerimi açtım, kıpırdayamadığımı fark ettim. Her yerim tutulmuştu. Ağrı kesici falan hiç bir işe yaramamıştı. Hamlamada tavan yaptım. O yüzden o gün hiç birşey yapamadım. Akşam üzeri iki kadeh kırmızı şarap içtim. O baya rahatlattı. Pazar günü işçiler geldi, evi mahvettiler. Oysa ben o sırada kaptırmış kendimi valiz hazırlıyordum. Bu arada yazın giderken tek valizin yettiğini, ama kışın üçten azının kurtarmadığını gördüm. Tabi o karmaşayı koca toparladı sağolsun. Bir de mutfağı temizledi. Misler gibi oldu. Şu an evin bir tek mutfağı düzgün. Neyse şikayet edip durmayım. Hepsini hallederim bugün, yola çıkmadan evvel. Kendimi germeyim derken, koyuverdim yani.
Erkek kardeşimin askerlik yapacağı yer belli oldu. Kastamonu-Gölköy' de yapacak. Ayın 1' de asker oluyor. Annem yalnız kalacak. Bu konuda yapabileceğim hiç birşey yok. Keşke olsaydı. Bu sabah yine tahsilatlarla uğraşıyorum. Gelince sıkışmasın diye işlerimi de halledeyim diyorum. Saçlarımı da boyatma işini aradan çıkartırsam, benden keyiflisi olmayacak:) Aslında yazacak çok şey var diye düşünüyordum ama kafam bu kadar doluyken başarısız bir çaba olacak. Bugün köpek yavrusu gibi kocaya bakınca, bana "seni seviyorum" dediğini fark ettim. Buna da isyanımı dile getirdim:)... Cuma günü uzun uzun Can Yücel şiirleri okudum. Ruhumu dinlendirdim, keyiflendirdim...

ANAYASASI İNSANIN

"Paul Eduard için yazılmıştır"

Kan yasası bu insanın;
üzümden şarap yapacaksın
çakmak taşından ateş
Ve öpücüklerden insan

Can yasası bu insanın;
Savaşlara, yoksulluklara
ve binbir belaya karşın
İllede yaşayacaksın.

Us yasası bu insanın;
Suyu şavka döndürüp,
düşü gerçeğe çevirip,
düşmanı dost kılacaksın.

Anayasası bu insanın
emekleyen çocuktan,
uzayda koşana dek
yürürlükte her zaman
CAN YÜCEL

Yorumlar