ÜRETMEK

Önce diziyorum ipe, sıkılana kadar ya da boncuk bitene kadar. Aslında bunun bir ölçüsünü bulmalıyım, boyunu hiç tutturamıyorum. Başlangıcı yaptıktan sonra, önceleri çok dikkatli yaptığım örgüyü, şimdilerde nerdeyse gözü kapalı yapıyorum. Hapishane işi bu tekniğin adı, yaparken arada aklımdan geçiyor. Bitmesine doğru neler eklesem diye düşünmeye başlıyorum, yapraklar ekleyim diyorum, belki ucuna metal birşeyler. En son bitince şekilleniyor kafamda. Bir arkadaşımın boynunda görmek, samimi söylüyorum satmaktan daha bir keyif veriyor. Zaten benim takı yapmaya başlamam, tamamen kafamı rahatlatmakla ilgiliydi. Yoğun bir çalışma yaşamından sonra evde bir bebekle kalınca bu uğraşa yöneldim. Bunun bir yetenek işi olduğunu düşünmüyorum, tamamen yapmak istemekle ilgili. Sürekli yeni denemeler yapmakla, elini geliştirmekle ilgili. Tabiki en güzeli üretmenin verdiği haz, basit bir kolye gözüyle bakmıyorum elimden çıkana. O benim gözümün nuru, zevkim ve emeğim. Bir ucundan bu işlere merak sardığınız zaman, o kadar çok şey yapmak istiyorsunuz ki arada "biri beni durdursun " bile diyorsunuz. İtiraf edeyim benim ençok hoşuma giden taraf kızımın "baaak bunu annem yaptı "demesi. İşin güzel tarafı bu tarz uğraşlar maddi olarak sizi sarsacak rakamlar değil. Yapabilirmiyim diye hiç düşünmeyin, denemekten korkmayın.

Yorumlar

  1. Selam; ben de takı ile uğraşıyorum. Hobi olarak. Bloğunuzu geçen ay keşfettim. Yaşam tarzınızı benimkine benzettim:) Vakit buldukça sizi takip etmeye çalışıyorum. Okuduğunuz kitaplara bakıyorum da onlarda benzer! Okumadığım bazı kitaplar var sizinkiler arasında. keşke diyorum, kitaplar ve takıları ayrı bir grupta toplayabilseniz. Tıklayıp yorumları görebilsek. Bu arada bu hapishane işini bir türlü kıvıramadım:( Netten videolarını bile izledim ama beceremedim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Hadi bize de öğretin ;-)

    YanıtlaSil
  3. Bence de... Adım adım yapıp fotoğraflar mısın? Ben de öğreneyim.

    YanıtlaSil
  4. merhabalar sitenizi yeni keşfettim. hapishane işine bende merak sardım. uzunluk hesabını ben size anlatabilirim isterseniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder