TARÇIN

Bu minik kızımız artık bizimle yaşıyacak. Adı Tarçın, gerçi önce püskül, sonra büskivi en sonunda tarçın oldu adı, belki Bilge karar değiştirip başka bir isim koyabilir:)))
Ben "kızım" diyorum:)) Annesi siyam babası tekirmiş, ortaya bu karışık güzellik olmuş.
Uzun süredir aklımızda dolanıp duruyordu bu fikir. Önceki gün kuş yemi almaya gittiğim mağzada gördüm. Eşyalarını ordan almak şartıyla ücretsiz aldım.

Bilge'yle okul çıkışı gittik, görünce çıldırdı. Kediyi taşıma çantasına koyup, miyalaya miyavlaya(üçümüzde) veterinere gittik. Veteriner çok tatlı bir bayan, Bilge veteriner diyemediği için "hayvan doktoru" diyor. Gereken tüm işlemler yapıldı, haftaya aşı karnesini alacağız. Tırnakları kesildi, kulakları temizlendi, mis gibi oldu. Tekrar miyavlayarak ofise geldik.
İnsanlar ya kedi, ya köpek sever derler ya, ben kendimi hep köpek sever bilirdim. Ama öyle değilmiş. Akşam eve geldik, mama kabını, kedi kumunu yerleştirdik. Ama bizimki mahsun bir yerlere saklanma çabasındaydı. Bu arada 1,5 aylık ve sütten kesilmişti. Bu mahsunluk nasıl geçer derken imdadımıza yün yumağı yetişti. O kadar komikti ki, oynadı, patiledi, sonra yemek yedi. Ardından itinayla kum kabına girip eşeledi, çişini yapıp kapattı üstünü. Pek bir sevindik. Tasmasındaki çana takıldı, Allah' tan öyle almışım, nerde olduğunu ancak sesten anlayabiliyorum. Evin en dip köşelerinde geziyor.Akşam Bilge' ye küçük bir ısırık attı, Bilge gözleri yaşlı" ağlamak istemiyorum ama göz yaşlarımı tutamıyorum, sen kediye kızma, hiç acımadı " dedi. Veteriner uyarmıştı, böyle durumda ne yapacağımızı. Ensesinden tutup" bir daha yapma" dedim.
En komiği, Koca' ya sabah kediden bahsetmiştim, o da" bakarız "demişti. Biz bu "bakarız" lafıyla hemen gidip aldık ya , sabırsızlıkla Kocayı bekledik akşam. Onunda işi uzadıkça uzadı, gece yarısı geldi. Kediye bakıp "uyansana biraz seveyim seni "dedi. Oynadı kediyle , tüm yorgunluğunu bir kenara bırakıp, seviyorum ben bu adamı ya:)) Bu arada Bilge dün sürekli şu cümleyi kurdu "artık bizim kafeste ya da akvaryumda yaşamayan bir hayvanımız var"
Fotoğraflar bu sabahtan, ikisi de uykudan yeni kalkmış durumda, çok komikler...

Yorumlar

  1. Çok sevindim sizin adınıza, ne zamandır tereddütte olduğunu biliyordum. Alsak mı almasak mı diye her defasında yazmıştın, şimdi pişman olmadığınızı görmek ne güzel. Tarçın da pek tatlıymış. Bayıldım sabah mahmurluklarına :)
    Güzel günleriniz olsun, öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Ne iyi yapmışsınız. Evin neşesi, stres atma kaynağı onlar:))

    YanıtlaSil
  3. Bu kediciğin ismi de kendi de pek güzelmiş:)))
    Bilgeyle iyi arkadaş olacak gibi.Evinize yeni bir fert katıldı bu durumda , hadi hayırlısı:)

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar sevindim bilemezsin. Bunlar insana zorla sevdirir kendini. Çok şanslı Tarçın sizin gibi bir ailesi olduğu için. Düşünsene Bilge'yle büyüyecek o da... Sahiden çok sevindim. Her çocuğun bir hayvanı olmalı. Öyle çok şey katıyor ki dünyalarına. Güzel kızlarımı öp benim için

    YanıtlaSil
  5. Tarçın yeni evine hoşgelmiş Sevdacığım. Hayal ediyorum ki Bilge peşinden hiç ayrılmıyor hep yanında olsun istiyordur şimdi onun:)

    YanıtlaSil
  6. bilgenin yeni arkadaşı hoşgelmiş..

    YanıtlaSil
  7. Kutlarım sizi. Bilge'nin mutluluğu gözlerinden okunuyor. Zorluklar sizi sakın yıldırmasın. Onların sevgisi her zorluğu yeniyor:)

    YanıtlaSil
  8. Aileniz gittikçe genişliyor Sevda.E,bunu sevmeye gelmek şart oldu.Çok şeker.

    YanıtlaSil
  9. Tarçıncığım evinize hoş gelmiş Sevdacığım. Kolay gelsin, gerçekten büyük sorumluluk ama bende çok seviyorum. Eşimle sürekli bir çekişme halindeyiz, ama bu konuda zafer benim ve oğlumun. Ha neden dersen tatile gitme süremiz kısıtlı oluyor. Tabii ki eşimde bundan hoşnut olmuyor ama yapacak bişey yok değil mi? Benim kedimin adı madam nerdeyse sekiz yaşına girdi. Madamın tırnaklarını ben kesiyorum. Kuru mama kullanıyorum ama birde tavuk ciğeri alıyorum iyice pişirip öyle veriyorum. Her mamadan sonra tatlı niyetine mutlaka biraz ciğer keyfi vardır hanımefendinin. İşte böyle.

    YanıtlaSil
  10. Eger bu ilk kedi deneyiminizse ilgili bir iki kitap edinmenizi tavsiye ederim. Internetten yapacaginiz arastirmalari ise guvenilir siteler uzerinden yapmak en guzeli. Bu zamanlari egitim zamanlari, ne ogrenirse kalici olacaktir. Size tavsiye edilen cezalandirma sekli ise cok yanlis, bu ona isirmamayi ogretmeyecektir. Isirma hamlesi yaptiginda ssssh gibi urkutucu bir ses cikarabilirsiniz. Yaptiktan sonra degil, yaptigi an cezayi vermeye calisin. Ornegin siz ensesini yakaldiginda ne yapiyordu bilmiyorum ama isirma hamlesinden sonra oldugu icin bu aldigi cezayi isirma ile bagdastiramaz bir kedi. Esyalarinizi tirmalamak da isteyecektir ve yine tavsiyem hemmen bir tirmalama agaci (halatlara hazirlananlardan, siz de yapabilirsiniz) edinmeniz ve kedinizi ona alistirmaniz. Tuvaletini sakin bir yere yerlestirmeniz ve gidalarindan uzakta bulundurmaniz da onemli. Bazi kediler yemeklerinin ve sularinin yan yana olmalarini da sevmezler. Karakterine gore olmadi suyunun yerini degistirmek zorunda kalabilirsiniz. Su an cok minik, ozelikle uyurken yakininzda olmak isteyebilir. o daha bebek, korkulari vardir ve yalniz, tek ailesi sizlersiniz :) Hazir mamalarin juniour'larini almayi ihmal etmeyin. Henuz sindirim enzimleri yetiskin bir kedi gibi degil. Saatlerce sohbet etmek isterim sizinle kediler uzerine aslinda :) Ama dedigim gibi guzel bir iki bakim kitabi edinmeniz en guzeli olacaktir.

    Bol sans ve mutluluklar dilerim hepinize...

    YanıtlaSil
  11. Sevdacığım, Şu Gwen Coper'ın Sevgi Bağı kitabını alsana, çok hoşuna gidecek yeni bir ev arkadaşı ile ailenizi genişlettiğiniz şu günlerde hem de çok öğretici... Bazen kahkahalarla güleceksin bazen gözlerin dolacak. Benim ki kuzen de eğer beklerim dersen ben de dönünce gönderebilirim.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili arkadaşlarım çok tyeşekkür ediyorum güzel paylaşımlarınız için, iyiki varsınız

    YanıtlaSil

Yorum Gönder