OKUDUM, İZLEDİM

 Efendim geçen hafta bol bol okudum, bir de film izledim. Bugün onlardan bahsedeyim. Mine Söğüt' ün "Deli Kadın Hikayeleri" benim için ilginç bir kitaptı. 21 delilik hikayesi, ama hepsi bir bütün aslında. Kitabın içindeki Bahadır Baruter' in resimleri ise ayrı bir etkileyici.
Aklın kıyısında gezinen, kadınlıklarını bir lanet gibi sırtlarında taşıyan, hepsi "kaybetme" yazgılı, içe işleyen yalnızlıklarıyla kalp burkan, varoluş kabusları..." (arka kapaktan)
 "Adem'le Havva' nın Güncesi ve Seçme Öyküler tanıdık bir yazarın Mark Twain' ait bir kitap. Çocukluğumun Tom Sawyer'ın Maceraları' ndan sonra bu kitabı heyecanla aldım. Adem' le Havva' nın Güncesi çok güzeldi, komik ve duygusaldı. Diğer hikayeler çok sarmadı.
Bahçeyi yitirdim, ama buna karşılık onu bulmuş olduğuma seviniyorum. Elinden geldiğince seviyor beni, bende onu tutkulu yaradılışımın bütün ateşiyle seviyorum (arka kapaktan)
 Ve Kafka "Dönüşüm" kitabı, çok bir şey söylememe gerek yok.Gregor Samsa bir sabah böcek olarak uyanır. Hala insan gibi hissetmekte, algılamaktadır. "toplumun tekdüze olmuş, kalıplaşmış, yapmacık ve dayatmacı akışına bireyin başkaldırısı..."
Aslında birkaç film izledim ama içinde en etkileyici olanı "Iron Lady" di. Meryl Streep' bir kez daha hayran oldum. Oscar ona helal olsun diyerek ben de gönlümden kocaman bir "en iyi kadın oyuncu" ödülünü verdim.
Kesinlikle izlenmesi gereken bir film.
Bugünlük benden bu kadar, kalın sağlıcakla:)))

Yorumlar