Bir film, bir kitap

 Dün  Krzysztof Kieslowski' nin "Keyfim Şöyle Böyle" belgeselini izledim. Çok güzel, etkileyici bir filmdi. Filmde hem yönetmenin kendisine, hem de yakın çalışma arkadaşlarının izlenimlerine ve anılarına yer veriliyor. Sonuçta ortaya Kieslowski' nin etkileyici bir portresi ortaya çıkıyor. Yönetmenin ölümünden birkaç ay önce çekilen bu belgesel benzersiz bir tanıklık sunuyor. 1996 Marsilya Belgesel Film Festivali' nde ve 1996 Karlovy Vary Uluslararası Film Festivali' nde "En İyi Belgesel " ödülü almıştır.(filmin tanıtım yazısından)
 Kendi deyimiyle "çok naif bir adam" ı izledim, sizde  izleyin derim.

Gelelim kitaba Ayla Kutlu' nun "Islak Güneş"i.  Sevdiğim Ayla Kutlu tadını aldım bu kitapta, sebebi anıları olmasıydı sanırım. Çocukluğunun geçtiği kentin zamanla değişimi, bu değişime sokağın, komşuların, kendi ailesinin katılımı anlatılıyor bu kitapta. Yine yokluk, yoksulluk, samimiyet var anlatılanlarda. Sokak çeşmesi öyle tanıdık ki, benim çocukluğumda meydanda bulunun, buz gibi suyu akan çeşme sanki. Kaderleri de aynı, bir takozla ağzı kapatılan. Zaten arka kapakta şöyle diyor " Ayla Kutlu Islak Güneş' le kocaman bir tablo yapmıştır sanki; herkesin bir köşesinde kendisini bulabileceği, çok renkli , canlı bir tablo..."
Kitap Bilgi Yayınları' ndan çıkmış. İlk baskı 1980, bendeki üçüncü basım 2002 tarihli.217 sayfa.
Keyifli okumalar ve güzel filmlerle dolu günler dilerim:))

Yorumlar