Mayıs

Saydım tam altı gün okula gitmedi Bilge. Erken tatil oldu bu altı gün. Lakin sabah yataktan kazıyarak ve söylenerek gönderdim okula. Hava bir kaç gündür bunaltacak kadar sıcaktı. Dün akşamüzeri açık balkon camından burnunu çıkartan Efes' in yağmuru kokladığını görünce bir rahatladım. Bahar kokulu yağmur sabaha kadar yağdı. Mis gibi oldu ortalık.

Nisan ayı bereketli geçti çok güzel kitaplar okudum.İlk defa bir ayda on beş kitap bitirdim.

1- Karanlık Kız -Elena Ferrante / Çok güzeldi Napli Romanları Serisinin bir bölümü gibi aynı tadı bıraktı bende.

2-Kızıl Dosya-A.C Doyle/ Sherlock Holmes denilince ben de akan sular duruyor. İlk hikayeyi bir de İthaki basımıyla okudum:))

3-Zaman Yeli- Gürsel Korat/ İlk Gürsel Korat okumamdı. Bir türlü içime sinmedi. Kısacık kitap elimde bir kaç gün süründü.

4-Asi Kızlara Uykudan Önce Hikayeler/E. Favilli-F.Cavallo/  100 asi  ve başarılı dünyaca tanınmış kızın muhteşem illüstrasyonlarla desteklenmiş hikayeleri. Bilge okuyor şuan . Çok keyifli bir kitap.

5-Dağın Öteki Yüzü/Erendiz Atasü/ İlginç bir roman dili, tarihle sarmalanmış güzel bir kitaptı.

6-Alacaeren/ N.Meriç/ İlk Nezihe Meriç okumamdı, tamamlanmamış hissi uyandırdı. Dili güzeldi.

7-Vejetaryen/ Han Kang/ Çok çok ilginç bir okumaydı. Zaten bu Uzak Doğulu yazarlar garip bir duygu bırakıyorlar insanda. Kesinlikle okunmalı

8-Görsel Yolculuklar/ Ferit Edgü/ Yaklaşık altı ayda okudum. Muhteşem bir seçki. Ferit Edgü'ye bir kez daha hayran oldum.

9-Baykuşun Günü/L. Sciascio / Okunacaklar arasında uzun zamandır bekliyordu. Öylesine bir okuma oldu. Sicilya, mafya, cinayet falan.

10-Küçük Çekmece Okyanusu/ Rıfat Ilgaz/ Bilge' yle birlikte okuduk. Rıfat Ilgaz' ın keyifli kaleminden tadımlık küçük bir kitaptı.

11-Yolculuk Nereye/Zafer Şenocak/ Yeni yazarlar, yeni kitaplar tanımak için yaptığım listeden bir kitaptı. Yormadı beni, sevdim.

12-Bonzai/ A. Zambra/Ağaçların Özel Hayatı' ıyla tarzını bildiğim yazar bu kitapta da şaşırtmadı beni. Yine ilginç bir okuma oldu.

13-Rüya Arızaları/H. Ertuğ Uçar/ Yine yaptığım yeni listemden bir kitaptı farklı bir anlatı ve öyküler ve tabi ki rüyalar. İlginçti.

14-Yüzler/Emrah Polat/ Köpek Adamlar' ı çok sevmiştim. O dönem bu kitabı da aramış ama baskısı olmadığını görüp üzülmüştüm. Yazar tekrar elden geçirmiş ve İletişim 'den tekrar basılmış. Yine bizim semt var romanda (Seyranbağları) burnumun ucunda yaşanmış gibi:)) Ama Köpek Adamlar daha iyiydi sanki.

15-Kabil Disco 1/Nicolas Wild/Afganistan'da Kaçırılmamayı Nasıl Başardım. Çizer 2005 'te Afganistan' ın yeni anayasasını çizgi romanını hazırlamaya oraya gider ve orada başına gelenleri dönüşte çizgi roman haline getirir. sanırım üç cilt. Bu ilk cildi, Keyifli bir çizgi romandı.

Hafta sonu Bilge'yle sinemaya gittik. Bilge yaş sınırın altında kalınca gişedekilerin tavsiyesiyle "on üç yaşındayım" dedi:(( Filmin ilki çok komikti ve ikincisini 3d izleme şansını kaçırmak istemedik.  (Galaksinin koruyucuları 2) çok komikti valla değdi.

İyi bir hafta diliyorum...

Yorumlar

  1. Biz de cuma gecesi o filme gittik, hatta oh neyse herkes 13ten büyük diye mutlu olduk :) Transformerslara gidememişlerdi yaş sınırından gıcık olmuştuk.

    Kafanı kitaplara gömüp en iyisini yapmışsın, ben onu bile yapamadım bu ay.

    Öpüyorum seni ve Bilge'yi :)

    YanıtlaSil
  2. Sıcaktan erken uyanmalara başladım. Yaz buralarda yine erkenci.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder