Tembel Pazar

Aslında cumartesiden de bahsetmeli. Öğlen Bilge' yi piyano dersine bırakıp, yakındaki parka gittim. Güneş gören bir banka konuşlandım. Kitabımı okumaya başladım, gelirken aldığım mandalinalardan yedim.Oturduğum bankın arkasında yere serpilen ekmek kırıntılarını afiyetle yiyen güvercinlerin kanat sesleri derken bildiğiniz içim geçmiş ve uyumuşum:)) Kafam sağa doğru düşünce uyandım. Kendi halime güldüm. Kendilerine doğru delice koşan çocuğu görünce, kuşlar kafamın üzerinden hızla uçtular. Kitabımın son sayfalarını da okuduktan sonra, Bilge' yi almaya gittim. Öğretmeniyle biraz konuştuk. Çıkışta sağda solda oyalandık, çok gecikmeden eve geldik. Akşamı iki film izleyerek bitirdik. İlki Balerin ve Afacan Mucit  animasyondu, çok şirindi. İkincisi ev halkının ısrarıyla Valerian Ve Bin Gezegen İmparatorluğu   oldu. Ne kadar uzun bir filmdi, bir ara hiç bitmeyecek sandım, ziyadesiyle fantastik bir filmdi. Bu arada hediye gelen şarabıma, şaraplıkta yer açmak için Şirince şaraplarımdan birini açmıştım. Karadut nasıl güzel bir şeysin derken, gecenin bir yarısı oldu. Sabah erken kalkanı vururum dedim. Bilin bakalım ne oldu? tabi ki ben erkenden uyandım:(( kendimi de vuramadım güzel bir kahvaltının ardından ben mutfağı pakladım, Koca evi süpürdü tek taş alsa ancak bu kadar sevinirdim. Bilge' yle fen çalıştık. Hücre , çekirdek, organeller... Endoplazmik retukulum insanın defalarca söyleyesi geliyor. Ardından iskelet sistemine geçtik, eklemler, kaslar, 206 kemik inanasım gelmiyor. Bitti sandınız değil mi? Sosyal bilgilerden de yazılı varmış. Çöl iklimi, kutup iklimi, tunduralar ardından meridyenler, paraleller ve söyleyemediğimiz Greenwich...Bilge' nin niye yeşil cadı demişler sorusu :))En sonunda ikimizde beyinlerimizin ısındığını kanaat getirince dağıldık evin içinde mümkün olduğu kadar yani. Ben yeni kitaba başladım. Elvan Sayar' ın Kendimi Hep Şaşırtırım Zaten kitabı elimden düşmedi. Çok eğlenceli bir kitap, iyi geldi vallahi. Bugün biter. Akşama kadar okuyup dururken, günlük adım hedefimin çeyreğine vardığımı fark ettim. Birkaç sokak aşağıdaki pazarı görüyordum gideyim dedim, kalktım gittim. Güya pek bir şey almayacaktım, elim kolum dolu geldim. Baktım iki bin adımım kalmış. Hadi Efes gezelim dedim fazladan bir bin adımla döndüm:)) Sonra İstanbul' dan gelen bir arkadaşımızla dışarıda görüşmeye karar veren Koca hızını alamayıp, misafiri olmayan akşam yemeğine getirdi. Bilge' yle o yok diye yeşil mercimekli bulgur pilavını  Koca hiç sevmez gömmüştük. Neyse Efes misafiri yalayıp yutmaya çalışırken yazık pek sevindi eve gelen giden yok ya ondan sanırım biz de  yemek hazırladık. Onlar yemek yerken ben de aldıkları kestaneleri çizip pişirdim.Granit tavada süper oluyor bu arada . Ben hiç kestane sevmem , Koca bu yüzden güzel çizemediğimi söyleyip durdu bir tava dolusu kestaneyi yutarken...Neyse misafiri kalacağı yere bırakmaya gitti, ben de uyumadan biraz daha okudum. Sabah erkenden uyanıp bir saat daha okudum. Sonrası Bilge' yi kaldır, servise bindir. Dönerken kavga eden iki kediyi kovaladım, korku filmi gibiydiler. Öğlen için tavuk pişirdim, salata yaptım. Kahvaltı için de bol yeşillikli bir sandviç hazırladım. Ortalığı toparladım. Koca uyandı, işe geldik. Hava pastırmadan vazgeçmiş görünüyor. Birazdan annemi arayacağım. Normalde ofise gelirken arıyorum ama ameliyattan beri uyku düzeni şaştı galiba aradığımda uyukluyor oluyor ve gördüğü acayip rüyaları anlatıyor:)) Biraz daha geç aramak daha evla olacak :)) Ay ne kadar uzattım, fonda yine İncesaz var, seviyorum ki...

Yorumlar

  1. Valla hiç de tembel olmamış gibi geldi bana o pazar, daha ne olsun? ;-)) Özellikle ders seansları ;-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ecehan evden çıkmayınca tembel oluyoruz:)) Dersler fena hiç sorma:))

      Sil
  2. Yakında İncesaz'ın yeni albümü çıkıyo :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder