Filmler, filimler


Çarşamba günü Bilge için büyük gündü. Arkadaşı E.' yle buluştuk. İkisi şimdilerde youtuber denilen arkadaşlardan birinin filmine gitmeye karar verdiler. Arkadaşlarımdan birisi asla o filme gitmesi için para vermem dedi. Ben böyle düşünmüyorum bu onun seçimi ve saygı duymalıyım diye düşündüm. Pek mutlu oldu zaten. 
Gelelim benim izlediğim filme. Djam/ Aman Doktor, ismine çok şaşırmıştım zira bazen çok alakasız dilimize çeviriyorlar. Filmi izleyince nedenini anladım, söylemeyim sürpriz olsun. Film Fransa, Yunanistan ve Türk yapımı. İlk kez adını duyduğum yönetmen Tony Gatlif özellikle çingene filmlerinin, müziğin dansın yönetmeniymiş. Diğer filmlerine de bakılacak diye kendime not yazdım. Filme gelince arada kalmış insanların, sınırların ve en çok hüznün hikayesini izledim. Güzeldi evet güzeldi.

 Alın Küre ödülleri dağıtılıp  ardından Oscar adayları açıklanınca film listem tabi ki şişti.
The Shape Of Water en çok merak ettiğim filmler arasındaydı. Çok beğendim filmi, zaten fantastik filmlere ayrı bir merakım var. Geçen yıl okuduğum Carl-Johan Vallgrenn' in Denizadamı kitabını anımsadım. Sally Hawkis' e ve Richard Jenkins' in oyunculuklarına bayıldım. Bir filmde Octavia Spencer' ı görünce zaten kötü bir şey izleyeceğimi hiç düşünmüyorum:))
The Post Meryl Streep ve Tom Hanks hatırına izlediğim bir film. Bu tarz filmleri çok sevmiyorum. Fena değildi. 

Dün öğleye kadar bir işim vardı, sonrasında da tembel tembel dolandım evde. Bir hafta aradan sonra iki gün üst üste spora gidince tabi ki yine ve yine hamladım. Keşke gitseymişim, bu akşam tiyatroya gideceğimizi unutmuşum, belki cumartesiye sıkıştırabilirm.

Özlem Narin Yılmaz'ın Kapıyı İçeriden Kilitledim kitabına başladım. Hain kız kardeşim Şubat ayı için okuma challangemızı belirledi.
1-Bir çocuk kitabı
2- Bir Nobel ödüllü yazar kitabı
3-Külliyatını okumaya karar verdiğimiz yazarların birinin kitabı
4- Ocak ayı okumalarından +1 fazlası (hainliği burada devreye giriyor)
Yani Şubat ayı gibi güdük bir ay için bana 13 kitap hedefi koydu neyse ben gidip okuyayım:))


Yorumlar

  1. Kız kardeşinle ne güzel meydan okumalar yapıyorsunuz siz :) Oldukça teşvik edici.
    Bu aralarda filmler hepimizde şişti. İnşallah tamamlarız diyorum bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim sorma keyifli oldu ama:) ben film konusunda biraz geriden geliyorum ama tamamlarız yahu:))

      Sil
  2. Tony Gatlif filmleri efsanedir, hepsi kendine özgü. Gadjo Dilo sevdiklerimdendir. Tavsiye ederim :)
    2. filmi aşırı merak ediyorum ama hala izleyemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ezgi öyleymiş, çok etkileyici sözler ve tavsiyeler aldım, umarım izlersin filmi, sevgiler:))

      Sil

Yorum Gönder